انواع پرینتر سوزنی
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به طور کلی انواع چاپگرها از چهار تکنولوژی جوهرافشان (Inkjet)، لیزری (Laser)، ماتریسی (Dot Matrix) و حرارتی (Thermal) استفاده می‌کنند. اغلب کاربران عام بازار با دو گونه‌ی اول آشنایی بیشتری دارند اما در بین انواع پرینتر هایی که هر کدام اسم و رسمی برای خود دارند، نام پرینتر های سوزنی یا نقطه ماتریسی (Dot Matrix) کمتر بر سر زبان‌هاست. چرا ؟ شاید فکر کنید دیگر کجا دوره‌ی سوزن مانده است! اما به دلیل استفاده‌های خاصشان است که در بین عموم مردم کمتر شناخته شده‌اند.

تکنولوژی و مدل‌ های انواع پرینتر سوزنی

تکنولوژی و مدل‌ های انواع پرینتر سوزنی

واقعیت این است که چاپگرهای سوزنی و یا نقطه ماتریسی از اولین نمونه چاپگرهائی می‌باشند که قدم در عرصه دنیای کامپیوتر گذاشتند. حضور پرینتر ها در کنار کامپیوترهای اولیه چنان محسوس بود که در ابتدا همراه با کامپیوتر به عنوان یک رسانه‌ی چاپی مورد استفاده قرارمی گرفتند. از زمانی که نخستین چاپگر سوزنی در سال 1963 توسط شرکت ERKO EPSON تولید شد تاکنون چاپگرهای متنوع سوزنی با کارآیی متفاوت ساخته شده است.

بیشترین استفاده از تکنولوژی این نوع پرینترها در تهیه اسناد مالی و حسابداری در امور بانکی، داروخانه‌ها، بیمه و آزمایشگاه‌ها می‌باشد. معروف‌ترین پرینتر های ماتریسی را شرکت‌هایی مانند Epson، Seiko و Brother تولید می‌کنند. اغلب چاپگرهای ماتریسی تک رنگ هستند زیرا در کاربری آن‌ها استفاده از رنگ از اهمیت زیادی برخوردار نیست. کیفیت چاپ در این نوع از چاپگر ها به تعداد سوزن‌هایی مربوط می‌شود که بر پشت ریبون ضربه می‌زنند و جوهر را روی کاغذ تثبیت می‌کنند. به طور کلی پرینتر های سوزنی برای چاپ اسناد مالی و حسابداری مطلوب هستند زیرا از نظر هزینه بسیار به صرفه می‌باشند.

امروزه بنابه کاربردهای خاصی که این چاپگرها دارند به تفکیک محل و مورد استفاده با کاربری‌های متنوعی در انواع چاپگرهای سوزنی بانکی، داروخانه ای، آزمایشگاهی و بیمه (به منظور امور چاپ دفترچه‌های بیمه) تولید و عرضه می‌شوند.

برای انتخاب یک پرینتر سوزنی مناسب، بهتر است به پارامترهایی از جمله سرعت چاپ، کیفیت چاپ، تعداد و ابعاد صفحات برای چاپ توجه نمایید. زیرا برخی چاپگرهای کوچک صرفاً امکان چاپ تعداد اندکی از اطلاعات را فراهم می‌نمایند و برای چاپ حجمی بالائی از اطلاعات مناسب نمی‌باشند. پرینترانتخابی می‌بایست دارای پتانسیل لازم به منظور چاپ اطلاعات با حجم مورد نظر باشد.

منبع: ایده برتر پارسیان خاورمیانه

ماشین های اداری  پرینتر پرینتر لیزری پرینتر جوهرافشان پرینتر سوزنی  اسکنر  فکس  فتوکپی

مواد مصرفی کارتریج  جوهرشارژ  تونرشارژ   فوم رول  رول   درام   بلید

تجهیزات آموزشی  پرده نمایش  پایه نصب دیتا ویدئو پروژکتور  برد هوشمند  کیت هوشمند  باکس محافظ دیتا پروژکتور

تجهیزات فروشگاهی  کاغذخردکن  اسکناس شمار   پرینتر PVC  صندوق فروشگاهی  بارکدخوان   لیبل پرینتر  فیش پرینتر  پرفراژچک

سیستم ها امنیتی  دوربین مدار بسته  دوربین مدار بسته دام  دوربین مدار بسته بولت دوربین مدار بسته باکس   لوازم جانبی دوربین آداپتور دوربین مدار بسته

لنز دوربین مدار بسته کابل دوربین مدار بسته  دستگاه DVR  دستگاه NVR

دستگاه دی وی آر 4 کانال  دستگاه دی وی آر 8 کانال  دستگاه دی وی آر 16 کانال  دستگاه دی وی آر 32 کانال

دستگاه ان وی آر 4 کانال  دستگاه ان وی آر 8 کانال  دستگاه ان وی آر 16 کانال  دستگاه ان وی آر 24 کانال   دستگاه ان وی آر 32 کانال

کامپیوتر  کامپیوتر All in One مانیتور  قطعات کامپیوتر  لوازم جانبی کامپیوتر

لپ تاپ و تبلت  لپ تاپ  تبلت

تجهیزات شبکه  مودم وایرلس ADSL  کارت شبکه

 





:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : ایده برتر
ت : شنبه 1 آبان 1395
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی