نحوه کار چاپگر سوزنی
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

یکی از انواع پرینتر ها، پرینترهای سوزنی یا چاپگرهای سوزنی (ضربه ای) هستند. چاپگر سوزنی دارای هدی که از 9 تا 24 ستون تشکیل شده است و در یک یا دو خط پشت سرهم و به طور مستقیم قرار دارند. در انتهای هر سوزن یک سیم پیچ وجود دارد. از سیستم موردنظر به سیم پیچ انتهای هر سوزن برای چاپ سیگنالی ارسال می شود که بعد از تقویت به سولنویید سزون ها ارسال می شود و به خاطر میدان مغناطیسی حاصل از سولنویید، سوزن به سمت کاغذ پرتاب می شود. جهت آشنایی با چاپگر سوزنی بانکی می توانید به مقاله ی چاپگر سوزنی بانکی چیست؟ مراجعه کنید.

نحوه کار چاپگر سوزنی

نحوه کار چاپگر سوزنی

در پرینتر سوزنی نوار آغشته به رنگی (مانند کاربن) بین کاغذ و سوزن وجود دارد که در اثر برخورد سوزن به نوار رنگی (کاربن) و برخورد نوار رنگی به کاغذ نقطه ای بر روی کاغذ ایجاد می شود که متون و تصاویر و نوشته ها از کنارهم چیده شدن این نقطه ها ایجاد می شوند.
در طراحی چاپگر سوزنی در انتهای هر سوزن، فنری تعبیه شده برای بازگرداند وجود دارد. هر سوزن به وسیله ی یک میله فلزی کوچک ساخته شده که یک سیم یا سنجاق نامیده می شود و این سوزن ها با یک نیروی کوچک از آهنربای الکتریکی یا سیم پیچ مغناطیسی، به طور مستقیم یا از طریق مرحله های کوچک، به جلو می روند. بر روی نوار و کاغذ یک صفحه راهنمای کوچک سوراخ شده است این سوراخ به این عنوان راهنما برای سنجاق ها به کار می رود. این صفحه ممکن با یک پلاستیک سخت یا یک جواهر مصنوعی مثل یاقوت کبود یا یاقوت سرخ ساخته شود. سنجاق ها بخشی دیگر از پرینتر سوزنی هستند که سرچاپ نامیده می شوند. هنگامی که چاپگرشروع به کار می کند معمولا یک خط متنی را طی زمان مشخصی چاپ می کند.  
کارهای مهمی جهت چاپ تصویر در کامپیوتر انجام می شود و تمام بیت های کنترل هد ایجاد می شود. چاپگرهای سوزنی فقط نحوه دریافت و ارسال بیت های کنترل هد و کنترل حرکت موتورهای جلوبرنده کاغذ و هد را انجام می دهند.

چاپگرهای سوزنی دارای اجزای مختلفی هستند عبارتند از :

دارای هد 8 یا 16 یا 20 یا 24 پین هستند. هد یکی از قطعات سخت افزاری و مهم در یک چاپگر هستند. هدهای ماتریس سوزنی دارای قطعاتی هستند از جمله: سوزن، شابلون، پویین ها، بورد، دماغه اصلی هد و فنر که در زیر آن وجود دارد.

  منبع: ایده برتر پارسیان خاورمیانه

ماشین های اداری  پرینتر پرینتر لیزری پرینتر جوهرافشان پرینتر سوزنی  اسکنر  فکس  فتوکپی

مواد مصرفی کارتریج  جوهرشارژ  تونرشارژ   فوم رول  رول   درام   بلید

تجهیزات آموزشی  پرده نمایش  پایه نصب دیتا ویدئو پروژکتور  برد هوشمند  کیت هوشمند  باکس محافظ دیتا پروژکتور

تجهیزات فروشگاهی  کاغذخردکن  اسکناس شمار   پرینتر PVC  صندوق فروشگاهی  بارکدخوان   لیبل پرینتر  فیش پرینتر  پرفراژچک

سیستم ها امنیتی  دوربین مدار بسته  دوربین مدار بسته دام  دوربین مدار بسته بولت دوربین مدار بسته باکس   لوازم جانبی دوربین آداپتور دوربین مدار بسته

لنز دوربین مدار بسته کابل دوربین مدار بسته  دستگاه DVR  دستگاه NVR

دستگاه دی وی آر 4 کانال  دستگاه دی وی آر 8 کانال  دستگاه دی وی آر 16 کانال  دستگاه دی وی آر 32 کانال

دستگاه ان وی آر 4 کانال  دستگاه ان وی آر 8 کانال  دستگاه ان وی آر 16 کانال  دستگاه ان وی آر 24 کانال   دستگاه ان وی آر 32 کانال

کامپیوتر  کامپیوتر All in One مانیتور  قطعات کامپیوتر  لوازم جانبی کامپیوتر

لپ تاپ و تبلت  لپ تاپ  تبلت

تجهیزات شبکه  مودم وایرلس ADSL  کارت شبکه





:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : ایده برتر
ت : پنج شنبه 13 آبان 1395
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی