کارت rfid چیست؟
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

RFID ( آر اف آی دی) مخفف عبارت radio frequency identification  است که به معنی شناسایی با فرکانس رادیویی می باشد. این تکنولوژی به عنوان جدیدترین سامانه شناسایی است که به طور گسترده در دنیا مورد استقبال قرار گرفته است. در صورتیکه علاقه مند به این مبحث هستید پس با ما همراه باشید.

rfid چیست؟

ناوری جدیدی است که برای شناسایی خودکار اشیا و اشخاص از امواج رادیویی استفاده می کند و چون از دقت بالایی برخودار می باشد در سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی برای افزایش سرعت در شناسایی به کار می رود. قرار گرفتن ار اف ای دی طی 5 سال اخیر در فهرست 10 تکنولوژی برتر دنیا نشان دهنده ی همین موضوع می باشد.
حال که به طور مختصر به مبحث  rfid چیست؟ پرداختیم به بررسی یکی از اجزای سخت افزاری مبتنی بر rfid می پردازیم.

rfid چیست؟

کارت rfid چیست؟

کارت rfid به دلیل خطای کم و دقت و کارایی بالایی که در تشخیص هویت دارد اهمیت و استقبال ویژه ای پیدا کرده است. این کارت با دو دستگاه کدخوان و تگ امواج رادیویی را بین هم رد و بدل می کنند، قابل استفاده است. به این صورت که امواج رادیویی از تک ارسال می شود و دستگاه کد خوان هم این امواج را به اطلاعات دیجیتال تبدیل می کند.

روال کار اینگونه است که تگبر روی وسیله ای که قصد شناسایی و تشخیص هویت دارد نصب می شود. سپس دستگاه کد خوان را کنار آن قرار می دهیم تا یک میدان مغناطیسی ایجاد شده و تگ فعال شود. پس از فعال سازی تمامی اطلاعات از طریق تگ در اختیار دستگاه قرار می گیرد. این اطلاعات با استفاده از نرم افزارهای SCMS و ERP پردازش می شود.

کاربرد کارت rfid

در حال حاضر از کارت ار اف ای دی در کتابخانه ها استفاده می شود که به منظور افزایش کیفیت سرویس دهی به مخاطبان می باشد. علاوه بر آن برای صنایع گوناگونی از جمله انبارداری، کنترل اموال، مکانیابی، پرداخت هزینه کارت مترو و اتوبوس، شناسایی کارت ملی هوشمند، گواهینامه ها و گذرنامه های الکترونیکی، فروش، خدمات پس از فروش و .... هم استفاده می شود.

ماشین های اداری  پرینتر پرینتر لیزری پرینتر جوهرافشان پرینتر سوزنی  اسکنر  فکس  فتوکپی





:: برچسب‌ها: کارت آر اف آی دی, کارت rfid, کارت ار اف ای دی, کارت rfid چیست, rfid چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : ایده برتر
ت : دو شنبه 13 شهريور 1396
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی