درباره تکنولوژی NFC
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

در حال حاضر به دلیل رشد سیستم های پرداخت آنلاینی شامل سامسونگ پی و اندروید پی رسما راه اندازی شد که با استفاده از موبایل های بسیار پیشرفته و حتی دستگاه های میان رده پشتیبانی می شوند، تکنولوژی NFC نیز امروزه رواج زیادی پیدا کرده و یکی از اصلی ترین پیش نیازهای مورد نظر افراد برای خرید می باشد. آیا فکر کرده اید که NFC دقیقا به چه معناست؟

درباره تکنولوژی NFC

تکنولوژی NFC چیست و چگونه می توان آن را فعال کرد؟

تکنولوژی NFC از عبارت Near Field Communication یا ارتباط حوزه نزدیک بهره گیری شده است. همانطور که از نامش پیداست امکان ارتباط کوتاه برد دستگاه ها با یکدیگر را فراهم می کند. برای استفاده از این تکنولوژی حداقل به یک دستگاه فرستنده نیاز است و البته دستگاهی که سیگنال ها را دریافت نماید. گجت های زیادی از استاندارد NFC پشتیبانی می کنند که بسته به نحوه عملکردشان به دو صورت فعال (Active) یا غیرفعال (Passive) می باشند.

تکنولوژی NFC چیست و چگونه می توان آن را فعال کرد؟

تکنولوژی NFC چیست و چگونه می توان آن را فعال کرد؟

دستگاه های پشتیبانی کننده از NFC پسیو یا انفعالی نظیر تگ ها و دیگر فرستنده های کوچک هستند که می توانند اطلاعات را بدون نیاز به منبع انرژی اختصاصی برای دیگر گجت های پشتیبان ارسال نمایند. در واقع این دستگاه ها هیچ گونه اطلاعاتی را که از سوی منابع دیگر ارسال شده پردازش نمی کنند و قادر به برقراری ارتباط با دیگر قطعات پسیو را هم ندارند. با در نظر گرفتن آنچه بیان شد گجت های پسیو غالبا در شکل و فرم علائم تعاملی بوده که بر روی دیوارها آویزان شده یا در تبلیغات به کار می روند.

تکنولوژی NFC چیست و چگونه می توان آن را فعال کرد؟

دستگاه های فعال یا اکتیو برخلاف دستگاه های پسیو می توانند اطلاعات را ارسال و هم دریافت نمایند. همچنین این گجت ها قابلیت برقراری ارتباط با یکدیگر و همچنین گجت های پسیو را هم دارند. یکی از رایج ترین شکل دستگاه های پشتیبانی کننده از  NFC می توان اسمارت فون را نامید. ضمنا کارت خوان هایی که در سیستم های حمل و نقل عمومی و ترمینال های پرداخت به کار می روند هم در این گروه جای دارند.

تکنولوژی NFC چیست و چگونه می توان آن را فعال کرد؟

فناوری NFC یک کیف پول همراه با شما می باشد (کیف پول موبایلی)

ناگفته نماند که این فناوری به طور کامل با بلوتوث و wifi گوشی شما هماهنگ میشود و در صورت فعال سازی NFC روی تلفن همراه خود به راحتی قادر خواهید بود خیلی از کارهای روزمره را به سادگی انجام دهید. برای انتقال فایل، اشتراک گذاری ارتباطات و انجام بسیاری امور دیگر همچنان بلوتوث بر NFC ارجحیت دارد با این حال پیش بینی می شود که به خاطر رواج یافتن سرویسهای پرداخت موبایل به زودی شاهد اوج گرفتن NFC توسط اپراتورهای تلفن همراه نظیر همراه اول، ایرانسل و رایتل باشیم که به زودی فعال شده و در دسترس کاربران قرار می گیرد.

ماشین های اداری  پرینتر پرینتر لیزری پرینتر جوهرافشان پرینتر سوزنی  اسکنر  فکس  فتوکپی





:: برچسب‌ها: تکنولوژی NFC, فناوری NFC, تکنولوژی ان اف سی, درباره تکنولوژی NFC ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : ایده برتر
ت : یک شنبه 19 شهريور 1396
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی