معرفی ویفر سیلیکون Wafer Silicon
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

ویفر سیلیکون Wafer Silicon در اصل ماده اصلی تشکیل دهنده چیپست های کامپیوتری است. این ماده در ساخت ترانزیستورها، دیودهای سیلیکونی، مدارهای الکترونیکی و دستگاه های سوئیچینگ نیز به کار می رود. ویفر سیلیکون با توجه به ساختار اتمی آن برای به کارگیری در مواد نیمه رسانا مناسب و ایده آل است. همان طور که می دانید سیلیکون ماده ای از جنس کربن است که بیشترین فراوانی را در سطح زمین بعد از اکسیژن دارد. یک امتیاز بزرگ این ماده این است که به طور طبیعی ترکیب نمی شود.

ویفر سیلیکون چیست؟

ویفر سیلیکون چیست؟

برای پاسخ به سوال ویفر سیلیکون چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید. ویفر سیلیکون برشی با ضخامت بسیار کم از بلور سیلیکون است و تکه باریک این ماده نیمه رسانا در صد خلوص بسیار بالا و در حدود 10 درصدی دارد. ویفر سیلیکون ها در اندازه ها و ابعاد متنوع ساخته می شوند و برای مقاصد مختلفی به کار گرفته می شوند. ویفر سیلیکون و یا قرص سیلیکون در ریز ابزارهای الکترونیکی به صورت یک لایه کار می کند. به بیان بهتر و دقیق تر تراشه ها و قطعات دیگر درون این صفحه و یا روی آن قرار داده می شوند و فرایندهای مختلف بر روی آن ها انجام می شود. برای اطلاعات بیشتر خوب است بدانید که سیلیکون در طبیعت به صورت ترکیب شده با اکسیژن در شن و سنگ ها وجود دارد. این ماده همچنین با عناصر دیگری نیز مانند آهن، آلومینیوم یا پتاسیم ترکیب می شود که در این صورت تشکیل سیلیکات می دهد. علاوه بر اینها ترکیبات حاوی سیلیکون در گیاهان، بدن بعضی از حیوانات، اتمسفر و آب های معدنی نیز وجود دارد. همان طور که گفتیم سیلیکون یک ماده نیمه رسانا است. لازم به ذکر است این ماده، این قابلیت را دارد که ویژگی رسانا بودن خود را تغییر دهد و می تواند با عناصری مثل بورون، فسفر و آرسنیک ترکیب شود.

حتما بخوانید: پرینتر LED چیست؟

شرکت ایده برتر پارسیان در زمینه فروش انواع تجهیزات دیجیتال در برندهای روز دنیا فعالیت دارد و شما می توانید برای دریافت قیمت و خرید انواع پرینتر، اسکنر، دستگاه کپی، فکس، تجهیزات آموزشی و فروشگاهی، کامپیوتر و قطعات، سیستم های امنیتی و مبلمان اداری است به سایت ایده برتر مراجعه کنید و یا از طریق تماس با شماره تلفن 73027-021 با کارشناسان واحد فروش در ارتباط باشید.

منبع: ایده برتر پارسیان

ماشین های اداری  پرینتر پرینتر لیزری پرینتر جوهرافشان پرینتر سوزنی  اسکنر  فکس  فتوکپی پلاتر 

کامپیوتر  کامپیوتر All in One مانیتور ویدئو وال مانیتور صنعتی

تجهیزات شبکه  سانترال تلفن سانترال  بیسیم  تلفن بیسیم  تلفن رومیزی تلفن باسیم باتری یو پی اس

مبلمان اداری  صندلی اداری صندلی کارمندی  صندلی کارشناسی  صندلی مدیریتی  صندلی معاونتی





:: برچسب‌ها: ویفر سیلیکون , ویفر سیلیکون چیست , ویفر سیلیکونی , قرص سیلیکون , معنی ویفر سیلیکون ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : ایده برتر
ت : پنج شنبه 27 ارديبهشت 1397
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی