سیاره ای به نام هما
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

بنا بر پیشنهاد یک دختر ایرانی در کمپین بین المللی نامگذاری سیارک LA1986(3988)، از بین 1500 نام پیشنهادی نام « هما » انتخاب شد. سیارک ها اجسام صخره ای و سنگی ای هستند که از باقی مانده شکل گیری منظومه شمسی به وجود آمده اند. اندازه هایی از چند متر تا چندین کبلومتر دارند و اغلب در مداری بین مریخ و مشتری در گردش اند.

سال پیش یک کمپین بین المللی نام گذاری سیارک توسط گروه پروژه اجرام نزدیک به زمین انجمن مشورتی نسل فضا برگزار شد. عموم مردم از 85 کشور جهان، نام های پیشنهادی خود را اعلام کردند. « هما سمن آبادی» و « فواد کردانی»  از ایران نیز نام « هما » را پیشنهاد دادند که در نهایت از بین 1500 نام پیشنهادی، نام « هما » رسماً برای این سیاره انتخاب شد.

سمن آبادی که به عکاسی از طبیعت و تدریس آن مشغول است، پس از اینکه شنید نام پیشنهادی او انتخاب شده است گفت: « بسیار خوشحالم که نام پیشنهادی من انتخاب شد. می خواهم از این فرصت استفاده کرده و احساساتم را بیان کنم و از فکری که در مورد این نام از ذهنم گذشت با شما بگویم،آرزو داشتم این سیارک مانند هما، که پرنده ای افسانه ای است و شادی را برای هرکسی که آن را می دید به ارمغان می آورد به ارمغان آورده و منبع عشق، صلح، شادی و لذت برای زمینیان باشد.»
سیارک « هما » هر 701 روز یکبار به دور خورشید می چرخد. حدود 700 متر قطر داشته و 4 ژوئن 1986 در رصدخانه پاومار در کالیفرنای آمریکا کشف شد.

 





:: بازدید از این مطلب : 386
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : ایده برتر
ت : سه شنبه 20 آبان 1393
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی