کارتریج پرینتر سوزنی
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

پرینترها از لوازم جانبی کامپیوترها هستند که اطلاعات و نوشته ها را چاپ می کنند. پرینترهای سوزنی یا همان نقطه ماتریسی اولین نمونه های پرینترها بودند که قدم در عرصه دنیای کامپیوترها گذاشتند.

پرینترهای سوزنی، چاپگرهایی هستند که از آرایه ای از پین ها برای ضربه زدن بر روی یک ریبون جوهری در تماس با کاغذ استفاده می کنند. پین ها در ماتریس های مستطیل شکل مرتب سازی شده و با ترکیب متفاوت پین ها اشکال متفاوتی از حروف و تصاویر را ایجاد می کنند.

کارتریج پرینتر سوزنی

کارتریج پرینتر سوزنی

یک پرینتر سوزنی برای تولید کاراکترها و تصاویر بر روی یک ریبون جوهری ضربه وارد کرده و در نهایت چاپ اطلاعات را انجام می دهند. خروجی چاپگرهای سوزنی نسبت به چاپگرهای لیزری و چاپگرهای جوهرافشان از کیفیت پایین تری برخوردار هستند. چاپگرهای سوزنی می توانند فرم های مشتمل بر چندین صفحه را چاپ کنند که چاپگرهای لیزری و جوهرافشان این ویژگی را ندارند.

پرینترهای سوزنی از ریبون های رنگی به عنوان کارتریج استفاده می کنند. ریبون ها سایزها ی متفاوت و بیشتر به رنگ های آبی می باشند که از پرینترهای سوزنی بیشتر برای کارهای بانکی و اداره ها و سازمان ها استفاده می شوند.

سرعت چاپ پرینترهای سوزنی بر حسب تعداد کاراکتر در ثانیه (cps) است که یک چاپگر سوزنی بستگی به مدل و کارایی چاپگر بین 50 تا 500 کاراکتر را می تواند چاپ کند.

کیفیت چاپ پرینترهای سوزنی بستگی به پین های چاپگر دارد که پرینترهای سوزنی دارای سه نوع از جمله پرینتر سوزنی با 9 پینپرینتر سوزنی با 18 پینپرینتر سوزنی با 24 پین نیز موجود هستند. بهترین پرینتر سوزنی با 24 پین که کیفیت چاپ و سرعت بالایی دارد.

چاپگرهای سوزنی دارای نویز و سرو صدای بیشتری نسبت به پرینترهای دیگر را دارند. پرینترهای سوزنی دارای حافظه کمتری هستند زیرا این پرینترها اطلاعات را به صورت خط به خط چاپ می کنند و مانند پرینترهای لیزری و جوهرافشان یک صفحه را در یک لحظه چاپ نمی کنند برای همین به حافظه کمتری نیاز دارند.

در پرینترهای سوزنی از زبان توصیفی خاصی استفاده نمی شود در این چاپگرها از کاراکترهای اسکی برای تنظیم پارامترهای چاپ نظیر شماره صفحه و کیفیت چاپ استفاده می شود. هد دستگاه پرینتر سوزنی حداکثر عمر مفید آن برای دویست میلیون کاراکتر تخمین زده شده است. هد چاپگر نسبت به ریبونی که انتخاب و استفاده می شود بسیار حساس است که ریبون های با کیفیت برای چاپ اطلاعات بسیار مهم می باشد.

 

    منبع: ایده برتر پارسیان خاورمیانه

ماشین های اداری  پرینتر پرینتر لیزری پرینتر جوهرافشان پرینتر سوزنی  اسکنر  فکس  فتوکپی

مواد مصرفی کارتریج  جوهرشارژ  تونرشارژ   فوم رول  رول   درام   بلید

تجهیزات آموزشی  پرده نمایش  پایه نصب دیتا ویدئو پروژکتور  برد هوشمند  کیت هوشمند  باکس محافظ دیتا پروژکتور

تجهیزات فروشگاهی  کاغذخردکن  اسکناس شمار   پرینتر PVC  صندوق فروشگاهی  بارکدخوان   لیبل پرینتر  فیش پرینتر  پرفراژچک

سیستم ها امنیتی  دوربین مدار بسته  دوربین مدار بسته دام  دوربین مدار بسته بولت دوربین مدار بسته باکس   لوازم جانبی دوربین آداپتور دوربین مدار بسته

لنز دوربین مدار بسته کابل دوربین مدار بسته  دستگاه DVR  دستگاه NVR

دستگاه دی وی آر 4 کانال  دستگاه دی وی آر 8 کانال  دستگاه دی وی آر 16 کانال  دستگاه دی وی آر 32 کانال

دستگاه ان وی آر 4 کانال  دستگاه ان وی آر 8 کانال  دستگاه ان وی آر 16 کانال  دستگاه ان وی آر 24 کانال   دستگاه ان وی آر 32 کانال

کامپیوتر  کامپیوتر All in One مانیتور  قطعات کامپیوتر  لوازم جانبی کامپیوتر

لپ تاپ و تبلت  لپ تاپ  تبلت

تجهیزات شبکه  مودم وایرلس ADSL  کارت شبکه

 





:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : ایده برتر
ت : سه شنبه 9 آذر 1395
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی