چاپگرهای 4 بعدی هم از راه رسید!
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

قطعا چاپگرهای 3 بعدی را می شناسید، چاپگرهایی که حتی در فضا هم کارایی دارند.

خب بیایید یک بعد دیگر هم اضافه کنیم، بعدی به نام زمان! یعنی علاوه بر طول، عرض و ارتفاع، زمان هم دخالت کند. چه می شود؟ اگر گروه پژوهشی که توسط پروفسور H. Jerry Qi در دانشگاه Colorado مشغول کار در این زمینه هستند برای شما هم جذاب می باشند با ما همراه باشید.

بگذارید در اول بگوییم که ایده این پرینتر 4 بعدی برای سال گذشته، در دانشگاه MIT می باشد که تیم پروفسور در بخش کامپوزیت شدن آن پیشرفت محسوسی داشته اند.

مشهود است که منظور از زمان، زمان طراحی و چاپ نمی باشد. در اصل بعد زمان یاعث می شود محصول طراحی شده در یک زمان تعیین شده تغییر شکل دهد!

به گفته ی پروفسور، الیاف پلیمرهای حافظه دار محصولی را به شکل یک ماده مرکب و به صورت 4 بعدی چاپ می کند. کمی ساده تر یعنی، این گروه با کنترل کردن قرار گیری الیاف در ساختار محصول، توانسته اند با کمک حرارت، فشار و یا حتی آب شکل محصول خود را در زمان مورد نظر تغییر دهند.

به طور کل در این نوع پرینترها شی پرینت شده می تواند به اشکال متفاوتی در بیاید. به عنوان مثال می توان به صفحات خورشیدی اشاره کرد که در بخورد با آب، جمع می شوند و با حرارت به ابعاد اولیه خود بر می گردد تا بیشترین نور را از خورشید دریافت کند.





:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : ایده برتر
ت : پنج شنبه 29 آبان 1393
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی