کارتریج رنگی
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

به منبع تامین رنگ چاپگرها، کارتریج گفته می­شود. با توجه به نوع چاپگر و تکنولوژی استفاده‌شده در آن‌ها، نوع کارتریج نیز متفاوت خواهد بود. علاوه بر این کارتریج­ های هر نوع پرینتر خود به دو نوع کارتریج رنگی و کارتریج سیاه و سفید تقسیم می­شوند. از نوع رنگی بیشتر برای چاپ تصاویر و عکس ­ها استفاده می­شود در حالی که از نوع سیاه بیشتر برای چاپ نوشته استفاده می­گردد.

بررسی کارتریج رنگی

بررسی کارتریج رنگی

مسلم است که اگر کارتریج­ ها کیفیت یکسانی داشته باشند، نوع رنگی قیمت بالاتری دارد. خود کارتریج­ های رنگی نیز به دو دسته تقسیم می­شوند: کارتریج تک‌ رنگ و کارتریج چند رنگ. رنگ‌های اصلی در کارتریج شامل قرمز، آبی و زرد است و معمولا در کنار این‌ها یک مخزن رنگ مشکی قرار داده می­­شود تا در چاپ نوشته و متن، مصرف‌کننده دچار مشکل نشود. کارتریج­های چندرنگ دقیقا مانند انواع تک‌ رنگ کار می­کنند و به طور مثال اگر رنگ آبی تمام شد، دو رنگ دیگر بدون هیچ اشکالی در چاپ استفاده می­شوند.

از آن‌جایی که بیشترین درآمد شرکت‌های تولیدکننده‌ ی پرینتراز فروش جوهر است، شما گاهی می­توانید پرینتری را پیدا کنید که کارتریج چند رنگ‌ اش قیمت بیشتری از خود پرینتر دارد. از نظر اقتصادی به نفع مصرف‌کننده است که از کارتریج­ های تک‌ رنگ استفاده کند (البته اگر قصد تعویض کارتریج را نداشته باشد) و هر بار با تمام شدن یک رنگ تنها مخزن مربوط به همان رنگ را تعویض کند. تعویض کارتریج هزینه بالایی دارد و اگر مصرف‌کننده با هر بار تمام شدن یکی از مخازن، کل کارتریج را تعویض کند از نظر اقتصادی ضرر خواهد کرد.

هر کارتریج از دو بخش اصلی تشکیل شده است که اولی مخزن تونر است و دومین مخزن به تونر برگشت‌داده‌شده اختصاص دارد. کارتریج­ها ممکن است قطعه‌ای به نام سر پرینت داشته باشند و انواعی که این قطعه را دارند، قیمت بیش‌تری نسبت به بقیه دارند ولی مزیتی که این قطعه اضافی دارد این است که شما را از کیفیت چاپ مطمئن می­کند در حالی که با گذاشتن کارتریج بدون سرپرینت و استفاده از سرپرینت قبلی ممکن است کیفیت چاپ به یکباره افت کند یا سر پرینت در اثر ضربه ای که هنگام تعویض کارتریج به آن وارد شده از کار بیفتد. به طور کلی کارتریج­ های دارای مخازن رنگ تکی و جداگانه که با خود سرپرینت همراه دارند برای خرید گزینه­ های مناسب‌ تری هستند.

 

 

   منبع: ایده برتر پارسیان خاورمیانه

ماشین های اداری  پرینتر پرینتر لیزری پرینتر جوهرافشان پرینتر سوزنی  اسکنر  فکس  فتوکپی

مواد مصرفی کارتریج  جوهرشارژ  تونرشارژ   فوم رول  رول   درام   بلید

تجهیزات آموزشی  پرده نمایش  پایه نصب دیتا ویدئو پروژکتور  برد هوشمند  کیت هوشمند  باکس محافظ دیتا پروژکتور

تجهیزات فروشگاهی  کاغذخردکن  اسکناس شمار   پرینتر PVC  صندوق فروشگاهی  بارکدخوان   لیبل پرینتر  فیش پرینتر  پرفراژچک

سیستم ها امنیتی  دوربین مدار بسته  دوربین مدار بسته دام  دوربین مدار بسته بولت دوربین مدار بسته باکس   لوازم جانبی دوربین آداپتور دوربین مدار بسته

لنز دوربین مدار بسته کابل دوربین مدار بسته  دستگاه DVR  دستگاه NVR

دستگاه دی وی آر 4 کانال  دستگاه دی وی آر 8 کانال  دستگاه دی وی آر 16 کانال  دستگاه دی وی آر 32 کانال

دستگاه ان وی آر 4 کانال  دستگاه ان وی آر 8 کانال  دستگاه ان وی آر 16 کانال  دستگاه ان وی آر 24 کانال   دستگاه ان وی آر 32 کانال

کامپیوتر  کامپیوتر All in One مانیتور  قطعات کامپیوتر  لوازم جانبی کامپیوتر

لپ تاپ و تبلت  لپ تاپ  تبلت

تجهیزات شبکه  مودم وایرلس ADSL  کارت شبکه

 





:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : ایده برتر
ت : یک شنبه 12 دی 1395
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی