رول چاپگر حرارتی
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

چاپگرهای حرارتی تغییر شگرفی در صنعت چاپ ایجاد کردند. این ماشین­ ها سیستمی دارند که به آن‌ ها اجازه می‌دهد بدون نیاز به جوهر و تونر عملیات چاپ را انجام دهند. این نوع چاپگرها را در زندگی روزمره به عنوان جزئی از دستگاه­ های پوز فروشگاهی و دستگاه­های ATM (عابر بانک) مشاهده می­کنید. علت اصلی این پیشرفت‌ ها، اختراع رول چاپگر حرارتی بود که با یک طراحی خاص و هوشمندانه چنین امکانی را فراهم ساختند.

رول چاپگر حرارتی

رول چاپگر حرارتی

 

رول چاپگر حرارتی نوعی کاغذ هستند که با مواد شیمیایی خاصی مثل رنگ فلوران لوکو آغشته شده­ا­­­ند. این مواد نسبت به گرما بسیار حساس هستند و در برابر حرارت به سرعت تغییر رنگ می­دهند. معمولا این مواد در برابر گرما به رنگ سیاه درمی‌ آیند ولی ممکن است از رنگ‌های آبی و قرمز نیز استفاده شود. هرچند این رول­ ها با رسیدن گرما به دمای جوشِ مواد تغییر رنگ می­دهند ولی اگر دست شما روی آن کشیده شود، گرمای دست نیز می­تواند سبب ایجاد علامت و لکه روی آن‌ها شود. رول­های چند رنگ از حدود سی سال قبل ایجاد شدند و پس از آن هم سیستم جوهر روی ایجاد شد. هر دو روش بر روی پوشش چند لایه از رنگ استوار هستند و با تغییر لایه‌ی تحت تاثیر قرار گرفته، رنگ نوشته و کاغذ تغییر می­کند.

رول‌ حرارتی در عرض­های مختلف تولید می­شوند. معمول‌ ترین رولی که چاپ می­شود و در دستگاه­ های پوز و عابر بانک استفاده دارد، بین 60 تا 100 میلیمتر عرض دارد و طول آن تا 60 متر نیز می­رسد.

سرعت اثر گرما روی این کاغذها بسیار زیاد است و تنها در عرض چند ثانیه تغییر رنگ می­ دهند. برای همین در مکان­هایی که سرعت اهمیت دارد -مانند فروشگاه­های بزرگ- استفاده از آن‌ها بسیار متداول و مناسب است.

کیفیت انواع مختلف کاغذهای حرارتی متفاوت است. از آن‌هایی که کیفیت پایین­تری دارند در چاپ رسیدها استفاده می­شود ولی از آن‌هایی که کیفیت بالاتری دارند در کارهای مهم‌ تری مانند چاپ عکس استفاده می­شود. با توجه به حساس بودن کاغذهای رول امکان آسیب به آن‌ها بالا است. مثلا در اثر نور خورشید یا رطوبت می­توانند تغییر کنند. برای جلوگیری از این آسیب، آن‌ها را تغییر می­دهند و لایه­ای از مواد محافظ روی‌ شان می­کشند. قیمت این رول­ها معمولا پایین است و کم‌تر پیش می­آید قیمت هر رول معمولی بالاتر از هزار تومان باشد.

   منبع: ایده برتر پارسیان خاورمیانه

ماشین های اداری  پرینتر پرینتر لیزری پرینتر جوهرافشان پرینتر سوزنی  اسکنر  فکس  فتوکپی

مواد مصرفی کارتریج  جوهرشارژ  تونرشارژ   فوم رول  رول   درام   بلید

تجهیزات آموزشی  پرده نمایش  پایه نصب دیتا ویدئو پروژکتور  برد هوشمند  کیت هوشمند  باکس محافظ دیتا پروژکتور

تجهیزات فروشگاهی  کاغذخردکن  اسکناس شمار   پرینتر PVC  صندوق فروشگاهی  بارکدخوان   لیبل پرینتر  فیش پرینتر  پرفراژچک

سیستم ها امنیتی  دوربین مدار بسته  دوربین مدار بسته دام  دوربین مدار بسته بولت دوربین مدار بسته باکس   لوازم جانبی دوربین آداپتور دوربین مدار بسته

لنز دوربین مدار بسته کابل دوربین مدار بسته  دستگاه DVR  دستگاه NVR

دستگاه دی وی آر 4 کانال  دستگاه دی وی آر 8 کانال  دستگاه دی وی آر 16 کانال  دستگاه دی وی آر 32 کانال

دستگاه ان وی آر 4 کانال  دستگاه ان وی آر 8 کانال  دستگاه ان وی آر 16 کانال  دستگاه ان وی آر 24 کانال   دستگاه ان وی آر 32 کانال

کامپیوتر  کامپیوتر All in One مانیتور  قطعات کامپیوتر  لوازم جانبی کامپیوتر

لپ تاپ و تبلت  لپ تاپ  تبلت

تجهیزات شبکه  مودم وایرلس ADSL  کارت شبکه

 





:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : ایده برتر
ت : چهار شنبه 29 دی 1395
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی